Hallo wereld!

Welcome to WordPress.com. This is your first post. Edit or delete it and start blogging!

Geplaatst in Geen categorie | 1 reactie

Zuid Afrika: 20/11/2008 – 15/12/2008

Na ruim 10 jaar, ben ik maar eens op verkenningstocht geweest in ‘the motherland’. Deze maal een volledige rondrit van bijna 1 maand, welke ons naar enkele van de vele hot spots in Zuid Afrika zou moeten brengen.
Ik moet zeggen het is zeker een aanrader voor mensen die willen zien wat de wereld zowat te bieden heeft ! Van prachtige natuur, beestjes, etc tot overbevolkte mega steden met wolkenkrabbers.
Hier heb ik me ontpopt van ware toerist tot Zulu warrior en hebben we van alle culturen wat kunnen proeven. 
*enkele foto’s in de galerij
Geplaatst in Reizen | 1 reactie

Oyama Cup 2008

Na de 3,5 jaar van training in Budokai-do was het maar eens tijd dat ik een groot evenement ging verkennen.
Het uitgekozen even was hierbij de Oyama Cup 2008…een Kyokoshin style event van hoog niveau met deelnemers van gans Europa en verder.
Enkele weken van harde training later was het tijd om te vertrekken en eens te zien op welk niveau ik stond.
…resultaat…
Wel ik ben niet neer gegaan wat al een goed ding is, mocht iets assertiever zijn maar technisch gezien moet ik niet onderdoen, wat met mijn ervaring t.o.v. mijn die van mijn tegenstander toch niet slecht is.
Helaas is de beslissing van de jury anders uitgelopen en ben ik dus door beslissing verloren, wat ik niet echt kan tegenspreken.
Wegens de gebartsen rib die ik tijdens dit gevecht heb opgelopen mocht ik toch niet meer verder doen van de dokter.
Verder…al weer een ervaring rijker!
*enkele foto’s in de galerij
Geplaatst in Budokai-do | Een reactie plaatsen

Weekend op de Rode Berg – 24/25 mei 2008

Terug een stapje gezet en weg van huis!
Dit maal met de bijna voltallige schoon-familie…en het viel héél goed mee.
Véél gelachen en afgelopen en ik zie zo rood als een kreeft! Jah, ondanks de voorspelde donder, bliksem en regen was het schitterend zomerweer waarop we natuurlijk niet voorzien waren en de nodige crèmekes lagen dus thuis.
*enkele foto’s in de galerij
Geplaatst in Trips | 1 reactie

Beker Der Kempen 2008

Door een schouderblessure deze maal niet om mee te kampen, maar wel als coach. Ook eens een ervaring om een toernooi vanuit een andere hoek te bekijken.
En hoe, met ongeveer 200 compititeurs was het zeker de moeite om te zien! De ‘Karuna Fighters’ hebben het niet slecht gedaan met 2x een derde plaats en helaas 1 ippon. Een dikke proficiat voor de deelnemers: Martin, Jean-Philippe & Salah!
*enkele foto’s in de galerij
Geplaatst in Budokai-do | Een reactie plaatsen

Buell ritje & Birthday in Lauwe 11/05

Het was er nog eens, de verjaardag van de West-Vlaamse Buellers.
Het was dit jaar beter geweest of vorig jaar met opkomsten van Engeland and vele Noorderburen, maar helaas, op het moment dat wij aankwamen was het feestje voor het grootste deel gedaan. Kan misschien ook zijn omdat we eigenlijk niet te vroeg waren…
Maar met enkele van de Kempen tot Brugge, hebben we de introductie gegeven op de ‘speeltuin’ van Gent, een sightseeing trip door het centrum om dan even een snackje te  consumeren op een terrasje op de vrijdagsmarkt. Daarna de laatste opgepikt en doorgereden naar Lauwe waar we verder van zon & consumpties konden genieten met de nodige babbel.
*enkele foto’s in de galerij
Geplaatst in Buell | Een reactie plaatsen

London 1, 2 & 3 mei

Yep, het was terug tijd er even tussenuit te glippen.
Dit maal even over het water, of eronder, en de Londonse straten onveilig gemaakt. Gelukkig was het echte Engelse weer niet van de partij…hebben wel enkele buitjes gehad, maar op 1 na was het iedere maal als we binnen zaten. Eén stapje buiten en de zon was terug van de partij, met de kers op de taart voor de zaterdag waar het echt zonnig t-shirt weer was.
Wat kan ik zeggen van London? Mooie zichten, parken & gebouwen…prijs valt met de lage pond goed mee.
Lange wandelingen kan je er ook maken en dat kan ik in levende lijve bevestigen. Door een kleine misrekening hebben namelijk een wandelingetje  gemaakt van een kleine 10 miles, dat is dan de uitstappen rest van de dag niet meegerekend.
Maar het is ons goed bevallen en kunnen er nogmaals tegenaan!
*enkele foto’s in de galerij
Geplaatst in Trips | Een reactie plaatsen

Winter mods 2008

Maandag even alle modificaties voor deze winter op mijn brommertje gezet en ik moet zeggen…het ziet er super uit!
Klein testritje gedaan na dat hij van de testbank kwam en, behalve dat ie nog maar eens wat luider is, gaat ie er als een speer vandoor.
Laat het nu maar vlug droog & zonnig worden…
*enkele foto’s in de galerij
 
Geplaatst in Buell | Een reactie plaatsen

Schwarzwald 25 tem 28 Januari

Even de batterijtjes opladen in het zwarte woud voor een fun tussendoortje.
Een leuk en nieuw verblijfje, Bauernhof Böehringer gevonden op het net, en we waren weg richting het ‘donkere bos’! Voor Toby was het de eerste maal op vakantie, en na een aanpassingsperiode, had hij toch ook wel zijn plezier en gymnastiek.
Van ons verblijf uit, was het maar even de auto in en we zaten in het grootste ski-gebied van het zwarte woud, Feldberg, waar we dan ook maar eens de pootjes op het board hebben geplaatst.
Allé, het is weer voorbij en normaal gezien zouden we er weer moeten kunnen invliegen.

*enkele foto’s in de galerij

Geplaatst in Trips | Een reactie plaatsen

Hariyo, baby!

Amai, amai…na vele uren trainen en oefenen is het gelukt.
Het was een harde weg die afgelegd moest worden om zowel suntala (oranje) als hariyo (groen) te verdienen.
Van de technieken & yantra’s tot het vechten, incasseren en breken…
Ik had nooit gedacht dat het breken van een rooie bouwsteen mogelijk was met de hand en wie krijgt het ook in zijn hoofd om een keeper van 8 op 8 te breken met het been???
Wel ik heb het ondergaan en heb er een groene gordel en wat blauwe plekken voor in de plaats gekregen.
 
 2008-I-17 - HWN - nieuwe gordels bij Yantra Budokai-do
Geplaatst in Budokai-do | Een reactie plaatsen